Rabu, 20 Ogos 2014

Assalamualaikum dan selamat pagi sahabat semua. 

Emmm, mungkin tak pernah dibuat orang mengucap SELAMAT HARI LAHIR buat dirinya sendiri. Namun berlainan dengan saya. Di sini saya paparkan sedikit kata-kata yang terbit dari hati saya sendiri. Untuk apa saya malu untuk berkongsi sedikit perasaan saya? Untuk apa saya rahsiakan apa yang terbuku dalam hati saya? Untuk apa? Bukannya cerita yang mengaibkan. Bukan! Kepada emak yang telah melahirkan saya, terima kasih di atas segala kasih sayangmu selama ini. Tidak terbalas rasanya budi dan sayangmu. Kepada mereka semua yang telah membesarkan saya dengan penuh kasih sayang, jasa dan baik budi kalian, hanya ALLAH yang mampu membalasnya. Kepada atuk dan nenek, Al fatihah buat kalian berdua.

Pohonku dalam hati
bersertakan dengan niat nan satu
seiring dengan kalimah nan suci
agar hidupku sentiasa direstui selalu.

Ya ALLAH,
padamkanlah segala kedukaanku
sirnakanlah segala kepiluanku
kuburkanlah segala keresahanku
malapkanlah segala kebingunganku

Sesungguhnya Ya ALLAH,
KAU gantilah semua ini dengan kebahagiaan,
yang lebih bisa menceriakan keadaan
pintaku Ya ALLAH,
bahagia itu pastikan menjadi milikku.

`Ya ALLAH,
Semakin jauh langkah perjalananku. Semakin usiaku meniti batas waktu. Kupohon hidayah-MU. Moga di hari lahirku ini, KAU berkatilah umurku. KAU limpahilah rezeki yang halal buat keluargaku. KAU lindungilah perniagaanku dari sifat-sifat dengki segelintir kaum seagamaku. KAU berikanlah kesihatan yang baik buatku dan KAU izinkanlah aku semakin dekat dengan redha-MU. Ya ALLAH, terima kasih kerana KAU sentiasa menghadiahkan kepadaku sahabat-sahabat yang baik dan meyayangi diriku.'
Aamiin.

Selamat pagi semua.
Selamat pagi sayang.
Selamat pagi dunia.

1 ulasan: