Isnin, 3 Mac 2014

Gembira

Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Alhamdulillah hari ini semuanya nampak gembira. Gembira? Ya lah, tadi pagi semasa saya di pasar borong, saya lihat semua orang tersenyum memanjang. Mungkin harga ikan murah kot, teka saya. Namun macam biasa la yang lagi gembira sah-sahlah tauke cina yang menjual ikan, udang sotong dan sayur. Harga masih lagi tinggi.Nak tak nak,sebagai peniaga kedai makan kenalah beli semuanya.
Masih lagi dalam gembira, balik dari pasar terus ke kedai. Sampai di kedai tugas utama ialah mengeluarkan barang dari kereta. Habis kancil aku... dari bau kedai kereta sekarang dah bertukar bau. Ehmmm... nak buat macam mana, kita ni peniaga kecil-kecilan je. Tugas kedua, biasalah menumis kuah asam pedas saya. Itu ajelah tugas saya, yang di lakukan selama saya berniaga tanpa rasa jemu. Kenapa? Mestilah itukan pendapatan saya.

Hihihiihiiiihi... sekian saja. Harap semua terhibur. Tunggu esok pulak. ok

Tiada ulasan:

Catat Ulasan